fredag 30 november 2012

Dekorera julgranskulor

Månadens pyssel hos Fiffiga Systrar har temat jul och jag älskar jul och julpyssel så jag är med med två bidrag. Det första var juletiketterna och det andra kommer här: egendekorerade julgranskulor!

Till detta pyssel har jag använt mig av julgranskula, glitter, lim samt ett band för upphängning. Jag började med att sätta i bandet och därefter målade jag med lim och en liten pensel. På en sidan har jag målat stjärnor och snöflingor och på andra sidan har jag skrivit namnet på den som julgranskulan är till. Dock har jag inte gjort båda sidorna samtidigt utan endast gjort en sida och sedan väntat tills den har torkat innan jag gjort den andra.


När man limmat färdigt är det bara att hälla över glitter. Jag hade ett papper under som fångade upp allt överflödigt glitter som sedan hälldes tillbaka i glitterburken. Man kan slå lite lätt på kulan för att skaka av överflödigt glitter och även blåsa lite. När den har torkat klart kan man även skölja under lite vatten för att få bort det sista överflödiga glittret. Sen är det bara att hänga upp på önskad plats.

Hela namnet Alma kunde jag inte få med på bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar