måndag 26 november 2012

Julklappsetiketter

Som många andra barn älskar mina barn att pyssla så det behövdes inte direkt någon övertalning när jag sa att vi skulle göra julklappsetiketter! Och att sitta alla tre tillsammans och klippa, klistra och dekorera har varit riktigt kul för både dom och mig!

För att få till dessa etiketter har vi använt oss av glitter, pärlor, klistermärken, tygband och papper i olika färger och mönster. Jag gjorde en mall av kartong som vi har använt för att klippa till pappret fast hålet i mallen hoppade vi över. Att klippa ett hål med en sax blir inte speciellt snyggt utan istället har jag använt mig av en hålslagare. Jag har fått chansa lite när det gäller placeringen av hålen och det är väl inte alltid som dom kommit exakt där jag velat. Något som kan vara bra att tänka på är att göra hålet innan man börjar dekorera etiketten så man vet vad man har att hålla sig till. Lillbusans motto är "ju mer desto bättre" och jag har ibland fått vara lite kreativ men att få till hål i hennes etiketter.

Första omgången etiketter vi gjorde känns mer passande till vuxnas julklappar och inte passande till barns. Vi gjorde därför en omgång till och nu har vi etiketter som täcker alla åldrar!



2 kommentarer: